VIDEO: Odprli odsek avtoceste med Vrbo in Peračico |
ponedeljek, 22. september 2008 | |
Predstavniki Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) so dopoldne slovesno predali prometu 10-kilometrski odsek avtoceste med Vrbo in Peračico. S tem je dokončanih in predanih prometu vseh 70 kilometrov gorenjskega avtocestnega kraka med Karavankami in Ljubljano, z izjemo polovice 2,4 kilometra dolgega vozišča avtoceste med Peračico in Podtaborom. Investicijska vrednost odseka med Vrbo in Peračico je v investicijskem programu, potrjenem s strani prometnega ministra, ocenjena na 114,3 milijona evrov in ne bo presežena. Pri financiranju graditve odseka z nepovratnimi sredstvi Kohezijskega sklada v znesku 12,2 milijona evrov sodeluje tudi Evropska unija.
"Pogodbeni rok za dokončanje vseh del na avtocestnem odseku Vrba–Peračica (trasa avtoceste, deviacije oz. prestavitve lokalnih cest in poti
ter cest v upravljanju Direkcije RS za ceste) sicer poteče konec aprila
prihodnje leto. Današnja preusmeritev prometa na avtocesto na celotnem
odseku od Vrbe do Peračice bo izvajalcu omogočila dokončanje del na
trasi avtoceste pri Peračici in deviaciji regionalne ceste Črnivec–Posavec na Brezjah," so sporočili iz Darsa. Zaključek avtocestnega odseka pri Peračici se bo izvedel v dveh fazah
zaradi ukinitve sedanjega obvoza ob gradbišču in rušenja dela platoja
cestninske postaje Brezje, ki je bil zgrajen v letu 2007. Kot
je znano, je bil promet konec maja letos preusmerjen na del (približno štiri kilometre
med Vrbo in Radovljico) novozgrajene avtoceste med Vrbo in Peračico.
V lokacijskem načrtu za izvedbo avtocestnega odseka med Peračico in
Podtaborom sta predvideni dve gradbeni fazi. Prva gradbena faza
(izvedba novega levega smernega pasu) je bila predana prometu konec
novembra lani. Začetek del pri izvedbi druge gradbene faze (obnova
nekdanje hitre ceste) pa je bil odvisen od stopnje dotrajanosti
konstrukcij objektov in predora (zgrajenih v letu 1965). Investitor je
ocenil, da stanje objektov in predora ne nudi ustrezne prometne
varnosti oz. ne nudi standarda, ki je sicer običajen za ceste, ki jih
upravlja Dars, zato se je odločil, da se takoj pristopi k celoviti
rekonstrukciji desne polovice avtoceste; ta je, kakor je znano, med
predsedovanjem Slovenije Evropske unije služila kot nadomestna cestna
povezava, če bi slučajno morali zapreti za promet novozgrajeno polovico
avtoceste.
Pogodba za projektiranje rekonstrukcije viaduktov Peračica, Ljubno in Lešnica ter predora Ljubno je bila podpisana konec spomladi letos. Projekti za izvedbo del in pridobitev gradbenega dovoljenja so izdelani in so v fazi revizije. Po projektantskem predračunu je vrednost del ocenjena na 24 milijonov evrov. V pripravi je tudi razpis za izvedbo rekonstrukcije objektov. Predvideni rok izvedbe je 20 mesecev, tako da bi lahko po sedanjem terminskem načrtu rekonsturirani odsek polovice avtoceste med Peračico in Podtaborom predali prometu še pred turistično sezono 2010. (R. B., foto: Bojan Okorn, www.okorn.net) |
< Nazaj |
---|