Projekt #school21 na Gimnaziji Franceta Prešerna Kranj
sreda, 05. oktober 2022
Leta 2020 in 2021 so na Gimnaziji Franceta Prešerna dobršen del namesto v
šolskih klopeh skupaj z dijaki preživeli za računalniki. Na gimnaziji
so se, tudi zaradi neprecenljivih izkušenj pri delu z dijaki športniki,
hitro in zelo dobro znašli ter izpeljali pouk na daljavo po svojih
najboljšim močeh. Pa vendar so v tem času iskali metode in pristope, ki
bi zadostili epidemiološkim zahtevam ter po drugi strani dijakom
omogočili, da so vendarle skupaj in sodelujejo v živo. Narava oz. pouk
na prostem se je, tudi zaradi prostorskih danosti, ponujal, kar sam od
sebe, zato so veliko pouka, predvsem biologije, res izvajali zunaj.
Temeljni izziv, ki ga naslavlja projekt, je zmanjšati pasivnost učencev
pri pouku, kampanjsko učenje in posledično nepripravljenost na
samostojno življenje ter delo po končanem izobraževanju. V okviru
projekta so tako s pomočjo norveškega partnerja prenesli in v slovenski
kontekst postavili dobro prakso UTESKOLE – učenja na prostem.
Pomanjkljivosti formalnega izobraževanja bodo poskušali preseči z novimi
metodami poučevanja, vnosom prvin neformalnega učenja in povezovanjem
le-tega s formalnim izobraževanjem. Norveški partner bo pripravil
pregled »slabih praks« oz. lekcij, ki so se jih naučili v procesu
uvajanja in izvajanja koncepta UTESKOLE v njihov izobraževalni proces,
da se jim bodo v pilotnem projektu v Sloveniji lahko izognili. Na GFP in
OŠ FP bodo vzpostavili učilnico na prostem, kjer ne gre le za selitev
pouka v zunanji prostor, temveč gre za vzpostavitev celotnega koncepta
izkustvenega oz. eksperimentalnega učenja, ki med učenci spodbuja
samoiniciativnost, dviguje motivacijo, spodbuja sodelovanje v timu in
veščine komunikacije.