Vlada je na 35. redni seji določila besedilo predloga Zakona o
spremembah in dopolnitvah Zakona o upravnem sporu in ga pošlje Državnemu
zboru Republike Slovenije v obravnavo. Pripravljene rešitve so
usmerjene k cilju, da s čim manj spremenjenimi kapacitetami sodnega
sistema povečamo učinkovitost delovanja in odločanja v upravnem sporu -
ob nespremenjenem standardu pravne varnosti. Glavna rešitev je vezana na
spremembo sestave sodišča. Po predlagani spremembi bo glavnino
(praviloma enostavnejših) zadev reševal sodnik posameznik, kar
posledično pomeni hitrejše reševanje in obvladovanje pripada.
Pomembnejše in pravno zapletenejše zadeve, ki jih bo še vedno obravnaval
senat, bodo tako lahko prišle hitreje na vrsto. Strankam upravnega
spora bo s tem zagotovljeno učinkovito sodno varstvo, hkrati pa se bo
npr. tudi o strateško pomembnih projektih s področja okolja in prostora,
pomembnejših zadevah z vidika varstva človekovih pravic in temeljnih
svoboščin in tudi na drugih področjih zaradi takšne razporeditve
sodnikov lahko odločalo hitreje. Drugi sklop predstavljajo procesne
rešitve, ki bodo sodišču omogočile, da bo od strank zahtevalo večjo
skrbnost pri pripravi gradiva in s tem tudi večjo koncentracijo sojenja.
Z namenom racionalizacije postopka se uvaja možnost sodišča, da stranki
odredi omejitev števila in obsega vlog, in ji določi rok, v katerem
mora pripraviti pisni povzetek bistvenih vprašanj iz vloženih vlog, ter
določi tudi dolžino povzetka. Pri spremembah glede glavne obravnave se s
spremembami določa, kdaj oziroma pod katerimi pogoji lahko sodišče
odloča na seji, v vseh ostalih primerih pa sodišče odloča po opravljeni
glavni obravnavi. Predlog zakona dodatno spodbuja stranki k sklepanju
poravnav. Veljavna ureditev poravnav v upravnem sporu se dopolnjuje
tako, da tožena stranka pri odločitvi, ali skleniti sodno poravnavo
upošteva, poleg morebitnega posega v javno korist, ki bo nastopil s
sklenitvijo sodne poravnave, tudi vidik stroškov nadaljevanja postopka,
kot tudi vidik trajanja postopka.