Če vidite ta napis, se spletna stran www.gtv.si trenutno ne prikazuje pravilno!
Prosimo, preverite, ali je Flash prikazovalnik nameščen in njegovo delovanje omogočeno.
 

Zadnjo verzijo Flash prikazovalnika lahko prenesete tukaj:

Domov arrow Novice arrow policijska kronika arrow Poostren nadzor prometa na Zgornjesavskem
Poostren nadzor prometa na Zgornjesavskem E-pošta
sreda, 31. julij 2013
Kranj_policija_med_prazniki.jpg
Gorenjski policisti so danes v sodelovanju z medobčinskim inšpektoratom in redarstvom občin Jesenice, Kranjska Gora, Gorje in Žirovnica izvedli poostren nadzor prometa, pri katerem so predvsem ugotavljali prekoračitev hitrosti vožnje udeležencev v prometu.

Neprilagojena hitrost je med glavnimi dejavniki prometnih nesreč na slovenskih cestah, še zlasti tistih z najhujšimi posledicami. Tudi v državah članicah Evropske unije je najmanj tretjina vseh najhujših prometnih nesreč povezana z dejavnikom hitrosti. Pogosto je povezana tudi z nepravilno stranjo in smerjo vožnje, nepravilnim prehitevanjem in neupoštevanjem pravil o prednosti ter s tveganjem udeležbe v prometni nesreči, saj imajo vozniki pri visokih hitrostih manj časa za ustrezno odzivanje, kar posledično privede do več prometnih nesreč.

kranj_policija_radar.jpg
Policisti in občinski redarji so dopoldne na različnih mestih na relaciji od Smokuča pri Žirovnici do Rateč pri Kranjski Gori s stacionarnimi in laserskimi merilniki hitrosti ter s sistemom Provida 2000 izmerili hitrost vožnje več kot 2.200 udeležencev v prometu in ugotovili 57 prekoračitev najvišje dovoljene hitrosti vožnje. Najvišja izmerjena hitrost vožnje na cesti v naselju je bila 74 km/h, na cesti izven naselja pa 75 km/h. Še šest voznikov med vožnjo ni uporabljajo varnostnega pasu, eden pa se ni ravnal po rdeči luči na semaforju. V času poostrenega nadzora policisti na relaciji nadzora niso bili obveščeni o nobeni prometni nesreči.

Gorenjski policisti so samo letos obravnavali že prek 3.000 prekoračitev hitrosti, lani v celem letu 5.729. Neprilagojena hitrost je bila tudi vzrok 121 (109) prometnih nesreč, v katerih se je 74 (lani 69) oseb telesno poškodovalo, 10 (11) med njimi huje, trije (0) udeleženci pa so zaradi hudih telesnih poškodb umrli. Prek 600 prekoračitev hitrosti vožnje je letos na lokalnih in državnih cestah v naseljih obravnaval tudi Medobčinski inšpektorat Občine Jesenice, od leta 2009 pa je bilo teh kršitev že več kot 4.000, kar ob podatku, da so do danes izmerili hitrost približno 100.000 voznikov, ni zanemarljivo.

kranj_policijska_uprava.jpg
Zagotovo je nekoliko bolj spodbuden trend zniževanja prekoračitev hitrosti vožnje na cestah v naseljih občin Gorje, Žirovnica, Jesenice in Kranjska Gora, ki ga ugotavlja medobčinski inšpektorat. Če je v letu 2009 hitrost vožnje prekoračil vsak šesti udeleženec, ki je prevozil mesto meritve hitrosti, je hitrost vožnje v letu 2013 prekoračil šele vsak petdeseti udeleženec. 

Kljub temu pa problemi v tem segmentu prometne varnosti še vedno ostajajo, saj nekateri vozniki hitrosti in načina vožnje kljub nevarnostim, ki jih povzroča hitra vožnja, še vedno ne prilagajajo svojim sposobnostim za vožnjo, lastnostim in stanju ceste ter preglednosti na njej, gostoti in drugim značilnostim prometa, vremenskim razmeram ter značilnostim vozila in tovora. Pozabljajo, da promet in cesta napak ne oproščata. Ne zavedajo se niti, da je dovolj zgolj trenutek nepazljivosti, ki jim lahko popolnoma spremeni življenje, in da je lahko usodna že najmanjša prekoračitev hitrosti. 

Že če bi npr. povprečno hitrost v naseljih zmanjšali za samo 1 km/h, bi se število prometnih nesreč zmanjšalo za približno 4 odstotke. Znižanje povprečne hitrosti za 1 km/h zunaj naselja pa bi pomenilo zmanjšanje števila prometnih nesreč zaradi hitrosti za približno 2 odstotka. Na to, da je počasneje tudi zares varneje, pa kaže tudi podatek, da je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 km/h pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot 10 odstotkov.

S Policijske uprave Kranj še sporočajo, da bodo jutri začeli uporabljati aplikacijo Predlagaj prometno kontrolo, s katero se želijo še bolj približati ljudem ter njihove predloge, pobude in pričakovanja v večji meri vključiti v svoje delo. »Na ta način si želimo pridobiti več informacij, na katerih odsekih se cestnoprometni predpisi kršijo do te mere, da se posamezniki počutijo ogrožene.« (D. N., foto: arhiv GTV)
 
< Nazaj   Naprej >
Free Joomla Templates